tiistai 22. helmikuuta 2011

Arkisto kuukaudelle Kesäkuu, 2009

Viimeinkin….

Jo oli Mummon aikakin taas avata kone. Mummo on kesäkuun alusta asti ollut tosi tylsä. Se on vaan istunut tai maannut. Aina kun minä olisin halunnut leikkiä se on vaan höpissyt jotain kuumeesta ja että on väsynyt, se ei ole ollut mitenkään ymmärrettävissä kun Mummo ei ole vienyt minua edes lenkille.
Onneksi minulla on Ukki. Se on jaksanut viedä minut metsään joka päivä useamman kerran, paitsi juhannuksena kun Nipsu ja Hirmu oli meillä kylässä. Silloin me kolme juostiin pihalla niin paljon että metsään mentäessä ei kukaan oikein jaksanut enää juosta, pyörittiin vaan Ukin ja Mummon jaloissa. (Mummo oli silloin eka kertaa mukana, on kuulemma kuumeilu loppunut, kesti vaan 3 viikkoa)
Tänään minä vähän mökötin Mummolle kun se taas lähti aamulla aikaisin jonneen ja oli koko päivän pois kotoa. Jos se vaan lähtis aamulla mutta kun se herättää minutkin ja vie väkisin ulos, eikä anna minun jäädä lämpöiseen petiin.
Minun masu oli jotenkin outo 3 päivää. Ruoka minulle kyllä maistui mutta sitten saatoin oksentaa parin tunnin kuluttua, kakka ei meinannut tulla ollenkaan. Eilen Mummo sitten antoi minulle rypsiöljyä teelusikallisen ja johan tuli 1,5 tunnin kuluttua kakka, pieni melko keltainen ja kiiltävä :). Tänään olen saanut normaalit ruuat ja kakkakin oli kunnon pötköä mutta vaaleaa vieläkin.
Vieläkin minulla on kurja olo, en vaan osaa kertoa siitä Mummolle. ( Piiskutan nukkuessani )
Mutta vielä siihen juhannukseen. Oli tosi mukavaa kun oli koira-kavereita. Ekana yönä en meinannut edes malttaa nukkua, Hirmu jo hermostui minuun kun ravasin edestakaisin. Minä vaan en välitä vaikka se “vanhus” minulle murpattaakin. Nipsu vaan nukkui. Päivällä me leikittiin ulkona yhdessä niin paljon kun “vanhukset” jaksoi ja minä yritin sisukkaasti jatkaa vielä sen jälkeenkin kun ne jo väsähti. Minullekin tuli jo toisena yönä uni ihan helposti.
Kun pojat sitten lähti kotiin olisin halunnut niiden mukaan, mutta ihmiset otti minut pois niiden autosta ja minun oli jäätävä kotiin.
Arki on taas alkanut, mutta ensi viikonloppuna me kuulemma mennään Savoon.
Kesäterveisin Vili

5.6.2009

Tänäänkin on ollut tosi viileä keli. Aamupäivällä vielä vähän satoi, iltapäivä on ollut pilvistä. Vili on pariin otteeseen käynyt lenkillä mutta ei siellä ulkona ihan niin kivaa ole ollut kuin viime viikolla oli. Sisällä vaan tuo energian purkaminen ei ole niin helppoa kuin pihalla, joten nyt se löytää kaikkea kiellettyä leikkeihinsä.
Äsken kävi pesuhuoneen pyykkitelineestä hakemassa puhtaita vaatteita leikkeihinsä. Oli muuten aika ylpeän näköinen kun tulee sukka suussa viereen sitä esittelemään.
Nyt kun pyykit on kerätty talteen herra sählää koko ajan tietsikan johdoissa. Kun sain sen jättämään johdot rauhaan se istuu sohvan selkänojalla ja vahtii ikkunasta ulos ja urisee ja haukkuu vuoren perään. Taitaa olla Vili murrosiässä.
-Mummo-

Sadepäivää vietetty

Viliä ei meinaa saada ulos edes pissille kun sataa. Tosi kamalaa kun on pakko mennä ulos. Kauniina päivinä se kyllä on oppinut oikein nauttimaan ulkona olosta. Se on joka asiassa auttamassa mitä tuolla pihaprojektin puolella on tehty. Se on myös kasvanut kovasti, painoa on nyt 5,6kg henkilövaakalla mitattuna. :) enää ei talousvaaka riittänyt. Lenkkeily on kivaa, jos ei vaan sada. Mutta valitettavasti kaikki mahdolliset raadot joita löytyy on sen herkkua, ja myyrän ja linnun raatoja tästä lähistöltä löytyy riittävästi.
Tänään olen aloittanut uutta sivua, Pihaprojekti. Projekti johon on kulunut suurin osan vapaa-ajasta ja joka etenee pikku hiljaa.

-Mummo-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hienoa että jätit tassunjälkesi! Kiitos, vuh vuh!