tiistai 22. helmikuuta 2011

Arkisto kuukaudelle Elokuu, 2009

Nyt rupee oleen loma loppusuoralla

Painiottelu "Rhodoksen rantakoira", Peto 12 vk ja Vili 8 kk

Painiottelu

Kävimme Hangossa, vähänpainimassa Pedon kanssa, vaikkakin Mummo väittää että sinne mentin surffauksen vuoksi, pyh! sanon minä. Perjantaista sunnuntaihin me siellä oltiin. Siellä oli yksi toki makee pimu, mutta Mummo vahti kuin haukka että en päässyt sen kanssa leikkimään. Sillä kuulemma oli juoksut, tiedä hänestä mutta se haju oli päätä huumaava. Minä poika se ulvoin koko pienenkoiran tarmolla, kovaa ja korkealta, mutta :( Mummo ja Ukki ei osanneet arvostaa minun kutsu ulvontaa ollenkaan vaan rupesivat sumupullon kanssa minua uhkailemaan vaikka vaan ihan pienen ulvonnan yritin saada ilmoille.

LaulantaaLaulantaa

Hangon reissulla Mummo ja Ukki syyllistyi todelliseen vapaudenriistoon. Ne laittoi minut hihnaan. Se ei ollut minun mielestä kauniisti tehty, olisin niin mielelläni juossut muiden koirien kanssa leikkimään.
Hangon jälkeen läksimme takaisin Saimaalle, Kyläniemeen tällä kertaa, mukanamme oli Nipsu, Hirmu ja Milla. Me koirat juostiin vapaana kolme päivää. Me saatiin syödä grilliherkkuja ja muurinpohjalettuja. Hirmukaan ei tälläkertaa ahminut itseään sairaaksi. Keskiviikko aamuna meidän leiriin jolkotteli semmoinen suden kokoinen (Mummon arvio koosta) koira. Hirmu ja Nipsu taisi sitä vähän pelätä ja ne haukkui ihan mielettömästi ja juoksi sen ympäri. Minä poikapa se en tiedä mitä pelkääminen tarkoittaa, joten nostin vaan hännän pystyyn ja pistin rinnan rottingille ja juoksin pullistelemaan sille vieraalle. Jostain syystä Mummo laittoi meidät kaikki kolme autoon arestiin kun me saatiin viimein se vieras häädettyä. Olipa hieno reissu. Ukki kävi vähän surffailemassa. jatkuu

2 kommenttia

  1. Aika heeno panta Vilillä =)

  2. Eikös vaan olekin :)

Kesälomasta puolet jäljellä…

Mummo ainekin sanoo että puolet lomasta on “lusittu”.

Vili nuotiolla

Vili nuotiolla

On oltu Saimaan rannalla Hirmun ja Nipsun kanssa. Se se vasta koiran elämää oli. Me viiletettiin 2km pitkällä hiekkarannalla vapaana kuin taivaan linnut,

Tarkkana kuin porkkanat

Tarkkana kuin porkkanat

Hirmu vaan välillä haukkui niille oikeille linnuille. Hirmu myös oli aika höpsö, se söi nuotioilta niin paljon makkaraa ja lihaa että ei enää pystynyt leikkimään eikä edes kunnolla kävelemäänkään. Kahteen päivään se ei edes hotkinut ruokaansa eikä yrittänyt syödä minun ruokia, se oli mukavaa.:) Mummon mielestä sen villin koiran vaistot saa sen syömään aina kun ruokaa vaan löytyy ja vieläpä niin paljon kun sitä löytyy, kun ei voi huomisesta tietää. Kaiken kaikkiaan meidän reissu oli huippu kiva.

Välillä on levättäväkin

Välillä on levättäväkin

Vili ja Pikku-Prinsessa "lehmä-lenkillä"

Vili ja Pikku-Prinsessa

Sitten me oltiin Rapojärvellä Millan kanssa. Siellä minun piti olla aika paljon hihnassa kun en millään muistanut missä oman alueen rajat kulki. Siellä minä tutustuin myös lehmiin, ensin ne oli aika pelottavia mutta jo toisella kohtaamisella uteliaisuus voitti.
Kemiön reissu heitettiin ihan omassa porukassa ja sitten taas haettiin Milla mukaan Haminaan. Haminassa oli purjelautailun, RaceBoard-luokan SM-kilpailut. Sunnuntaina siellä kyllä tuuli niin kovaa (rannalla 17 m/s)että minusta ei ollut kiva olla ulkona. Koira kavereitakin olen tavannut. Yksi 12 vk-vanha kaveri asuu Haminassa, sitä varmaan tapaan tulevaisuudessakin.

Sulo 12 vk ja Vili 8 kk

Sulo 12 vk ja Vili 8 kk

Sen nimi on Sulo. Sitten minä tapasin yhden toise Vilin, se oli jo 14 v mutta tosi mukava vaikka olikin aika iso. Niin ja kaksi tyttöä, se eka oli 1v3kk ja tosi äkäinen minulle kun koko ajan olisin halunnut haistella sen peppua. Minusta se haju oli ihana ja olihan se kiva että edes jotenkin reagoi :) . Toinen tytteli taas oli vasta 3kk vanha, mutta minusta kyllä ihan yhtä hyvän hajuinen :) . Ei sekään oikein tykännyt että koko ajan haistelin, vaan olisi vaan halunnut vaan leikkiä.
Olen saanut tosi paljon mustikoita ja vattuja. Ne on herkkua, olen oppinut niitä syömään suoraan puskaista. Mummon mansikathan minä jo opin poimimaan ja syömään ennnen kesäloman alkua. Herneistäkin minä pidän, onneksi niitäkin kasvaa meidän omalla pihalla joten niitä on myös helposti saatavilla. Niin ja yksi herkku vielä on löytynyt, kanttarellit. Ne vasta herkullisia on etenkin jos Mummo paistaa ne ennen syömistä.
Toivottavasti pääsemme vielä kerran tällä lomalla sinne Saimaalle, siellä on niin mukavaa kavereiden kanssa, voitais ottaa vaikka Millakin matkaan. Johonkin kuulemma vielä mennään. Toivotaan että vielä tulee lämpöisempiäkin päiviä, kun minulla ei ole kuin se yksi polvihousu haalari ja sekin on enää nippanappa sopiva. On minulla joitain takkeja mutta jos tarttee pukea niin haalari ois kivempi. Mummo on luvannut ommella mulle uudet haalarit kun loma on ohi, ois se ostannu mulle haltsun mutta Teon mallit ei käy mulle, jos selänpituus OK niin ympärysmitta valtava ja mun nappula jää sinne sisälle. Eli pissisin housuihin jos semmonen olisi päällä ja tarttis pissiä. Onneksi Mummo huomasi sen ennen kuin osti niitä vaatteita, muuten ne ois ollu kivan näköisiä.

-Vili-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hienoa että jätit tassunjälkesi! Kiitos, vuh vuh!