tiistai 22. helmikuuta 2011

Arkisto kuukaudelle Syyskuu, 2010

Kesä on mennyt ja ilmat viilenneet, Ukki ja Mummo rakentaa….

Onneksi Mummo osti minulle kesälomalla tommoisen “hiiri-pallon”, sen kanssa on tosi hauskaa leikkiä. Kyllä tietysti tavallin pallokin on mukava. Ukki ja Mummo vaan ihmetyttää minua suuresti, ne noita lankkuja ja lautoja siirtelee ja sahaa ja tekee niille vaikka mitä. Minä en näe siinä mitään hohdokasta. Onneksi ne ei kuitenkaan minua ole unohtaneet, leikitään ja lenkkeillään kyllä, mutta lopun aikaa ne vaan kuulemma rakentaa, täällä kotona, tai remppaa, Prinsessan uudessa kodissa. Huvinsa kullakin.
Meillä kävi Savosta asti vieraita, lauantaina aamukahvilla. Matkassa mukana oli Kaapo-koira, ihan mukava kaveri. Sitä minä vaan en tiennyt vielä silloin kun he tulivat ja koska Kaapo oli eka koira, Hirmua ja Nipsua ei lasketa, joka tuli meille sisälle, olin aika vihainen sille. Mummo oli ihan kummastuksissaan ja laittoio sitten minulle “nihnan”, siis sisällä - tosi outoa käytöstä isolta ihmiseltä. Enkä minäkään jaksanut kauan vihoitella sille Kaapolle vaan alettiin kaveeraamaan sen kanssa, se ei kyllä oikein meinannut jaksaa leikkiä minun kanssa niin paljon kuin olisin halunnut :) .
Hiiri-pallon kanssa on vielä päivisin ihan kiva leikkiä pihalla, mutta aamuisin kun on kylmä minä kyllä jäisin tuonne täkin alle mieluusti.
Taaskaan tuo Mummo ei malttaisi kirjoitella kaikkia kuulumisiani, toivottavasti se edes talvella vähän parantaa tapojaan.
-Vili_

2 kommenttia

  1. Kaapo se tuli meilläkin pistäytymään.

    Minä menin sitä jo pihalle vastaan ja alkuun se oli hurjan pelottava, mutta ei kauaa mennyt kun tajusin, että Kaapohan onkin mukava kaveri. Oikein se ei minun leikkeihin intoutunut mukaan vaikka kuinka yritin. Sohvalta oli hyvä tassulla lätkiä Kaapoa päähän. :D

    Juoksimpa ekaa kertaa täällä pellollakin kun Kaapon rohkaisemana sinne eksyin! Oli mukavaa kun oli lenkki kaveri.

    Toivottavasti taas tulevana viikonloppuna näen sinutkin!

    t: Nipsu

  2. Hei Nipsu oli tosi kurjaa kun emme päässeet tulemaan teille viikonloppuna :( . Mutta ihan varmasti meille vielä joskus tulee semmoinenkin aika että Mummo ja Ukki taas lopettaa tuon rakentamisen ja remppaamisen ja palaamme normaaliin elämään (Ukki oli kyllä töissäkin viikonlopunna), sitten me tullaan teille. Terveisin Vili

Kesäloma lopuillaan

Onpas Mummolla pitänyt kiirettä, kun sillä on ollut kesäloma :o ,melkein en voi ymmärtää.
Me käytiin kuitenkin Jäämerellä, siellä oli tosi kylmä - johan toi nimikin antaa siihen viitteitä :) . Oikeesti siellä oli joka aamu pakkasta ja sieltä mereltä kävi kova ja kylmä tuuli.
Sitten me käytiin Tuurissa ja siellä minä tapasin Pekun, Hämeenlinnasta, sekin oli “Kiinalainen” ja melkein saman värinenkin kuin minäkin. Me leikittiin yhdessä, meillä oli tosi kivaa.
Tuurista me sitten tultiinkin kotiin ja Ukki rupesi rakentamaan Mummon kanssa kivipengerrystä ja sen jälkeen terassia.
Tänään ne sitten rupesi kesken terassin rakentamisen tekemään puisia parvekepöytiä, Prinsessalle oma vähän pienempi ja sen äitille vähän suurempi. :)
Maanantaina Mummo vei minut taas eläinlääkärille jossa minun kannuskynnet leikattiin talvikuntoon, eli tosi lyhyiksi.
Tämän kesäloman aikana olen joutunut kaksi kertaa ampiaisten hyökkäyksen kohteeksi. Molemmilla kerroilla olen saanut niin monta pistoa että Mummo ei ole edes pystynyt laskemaan niitä kaikkia reikiä. Mummo on työntänyt minun kurkkuun jotain pillereitä ja lääkeruiskulla vettä perään - siis ihan älyttömästi, kokoajan vaan pruutalla vettä vaikka en olisi millään halunnut sitä.
(Koira oli molemmilla kerroilla ihan vetelä, ei enää jaloillaan pysynyt. Se tajun lähtö tapahtuu todella nopeasti, mutta onneksi selvittiin molemmilla kerroilla säikähdyksellä. Viimeisellä kerralla kyllä Ukkikin sai aika monta osumaa kun pyyhki ja nyppi niitämaa-ampiaisia irti koiran selästä, tassuista ja takajalkojen välistä vatsan alta.
Elikkäs kyypakkauksesta on Vili joutunut ottamaan yhden pillerin molemmilla kerroilla. Eka kerralla tuo pakkojuottaminen onnistui hyvin kun suussa ei ollut osumia. Mutta toisella kerralla suussakin oli pistoja joten lääkeruisku teki kipeää ja jouduin turvautumaan juustolla maustettuun veteen jonka sain Vilin houkuteltua juomaan. Yritän joskus talvemmalla käydä meidän kuvia läpi jospa tänne Vilin blogiinkin jokusen lomakuvan löytäisin.
-Mummo-)
Terveisin Vili
ps. toivottavasti tuo Mummo joskus edes kerkeää paneutumaan tähän blogiin vähän enempi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hienoa että jätit tassunjälkesi! Kiitos, vuh vuh!