tiistai 22. helmikuuta 2011

Arkisto kuukaudelle Huhtikuu, 2010

“klara wappen”

Oikein hauskaa ja rentouttavaa vappua kaikille! :)
Itse aion ainekin levätä kunnolla vappuna- satoi tai paistoi.

Kevättä rinnassa

Olen päivettynyt ihan hurjasti, vaikka edelleenkin Mummo rassaa minulle haalarit päälle joka päivä kun lähdetään ulkoilemaan. Ei senpuoleen, en minä ilman haalaria ulkona viihdykkään. :) Pikaisesti saatan pissalla juosta, aamuisin en kyllä edes pissi jos ei ole vähintääkin takki päällä.
Viikko sitten Prinsessa oli meillä ja me juostiin koko päivä ulkona. Paitsi tietysti käytiin päikkärit nukkumassa sisällä ja sitten taas ulos. :) On se aika rankka puuha kun pitää olla niin tarkkana koko ajan ettei se Prinsessa vaan häviä minnekkään. Onneksi sekin vielä nukkuu päikkärit, täällä Ukkilassa ainekin. Pääsen minäkin omille kauneusunilleni. Enhän minä voisi nukkua jos Prinsessa vaan huitelisi jossain pihalla. Minun tarvii nukkua kyllä ihan joka päivä, että pysyisin näin kauniina. Eikös se ole se, kauneusunien tarkoitus-pysyä kauniina.
Kävin eilen naapurissa syömässä niiden kissan kanssa, oli pojat jättäneet taka-oven auki, ja me mentiin Viirun kanssa yhdessä siitä sisään. En kerinnyt kovin paljoa syömään :( kun naapurin rouva tuli keittiöön ihmettelemään mitä ihmettä se Viiru tekee, kun semmoinen outo kahina kuuluu. Se oli kylläkin minun haalari mikä kahisi, kun minä tanssin joka suupalan jälkeen, vähän niinkuin kiitokseksi Viirulle. :) Sais Mummo tehdä minulle semmoisen sateenpitävän haalarin mikä ei kahise. Tänään sitten kun mentiin ulos Mummo sanoi: että koska ilmat on sen verran lämminneet voimme ottaa taas käyttöön “komennusämpärin”. Enhän minä siitä sanomisesta vielä muistanut mitä se tarkoitti. Mutta kun menin taas naapureita moikkaamaan ominpäin, niin Mummo tuli perään ja näin mikä sillä oli kädessään, niin muistin kyllä heti. Himskatti vieköön se rupeaa taas roitimaan minun päälle vettä, niinkuin viime kesänäkin, jos en “tanssi” sen pillin mukaan, just eikä melkein.
Tarvii kyllä myöntää että ei se nyt ihan kaikkein suurin ämpäri mitä talosta löytyy ole, vaan on Prinsessan hiekkaämpäri, mutta kyllä sekin määrä vettä näin pienen koiran kastelee, jos vaan heitto osuu kohdalleen. Mutta ei se Mummo kyllä kovin hyvin saa osumia sen veden kanssa heitettyä :) , olen minä sen verran sukkela jaloistani.
Viikon kuluttua tulee Nipsu meille vapun viettoon, upeeta. Tuleehan sieltä tietysti ne Nipsun ihmisetkin, kivaa - koska silloin on minulle vähän useampia rapsuttelijoita.
Silloin on myöskin Prinsessan äitin synttärit, eli mennään käymään niillä kylässä.
Taitaa olla rankka viikonloppu edessä.

Askartelu arvontaa

http://sandensupinat.blogspot.com/2010/04/bloginamia-tarjolla.html osallistuin tälläiseen arvontaan.
Käy kurkkaamassa jos sinuakin kiinnostaisi.

Loma ohi….


Olipa ihan mukava loma. kaksi viikkoa meni ettei oikein huomannutkaan.
Ensimmäisellä viikolla oli päivät aika harmaita ja viileitä. Ulkona olimme silti paljon.
Toisella viikolla sitten olimme siellä Imatralla uimareissulla. Siis Prinsessa ui, äitinsä ja kumminsa kanssa, Ukki ja Mummo kävi uimassa kumpanakin päivänä ja me Nipsun kanssa ulkoiltiin, leikittiin ja taas ulkoiltiin. Kaikki oltiin ihan väsyneitä, mutta onnellisia, kun lomanen loppui. Toivottavasti joskus mennään uudelleenkin. Prinsessa siis oppi ihan oikeasti uimaan tällä reissulla, oli se aika innoissaan. Me käytiin oikein ottamassa siitä valokuvia kun ui ihan yksin ilman kelluttimia. :) Minusta se oli ihan kummallista että ne viitsi siellä vedessä lillua vaikka, ulkona oli niin kylmä että meillä Nipsun kanssa oli vaatteet päällä kun ulkoiltiin. Nipsu se olisi mennyt äippänsä kanssa uimaan jos olisi päästetty, minua ei kyllä moinen puuha kiinnosta, ei sitten pätkääkään.
Loppu viikon olikin säät tosi keväiset ja lämpöiset. Ulkoilu ilman haalariakin onnistui jo.
Lauantaina me käytiin Mummon kansssa Kouvolan Miiteissä. Tapasin yhtäaikaan 12 koiraa, olihan aika vilskettä. :) Siellä oli isoja kavereita ja tosi tosi pieni kaverikin. Se pienin joutui olemaan melkein koko ajan omistajansa sylissä, kun me isommat riehuttiin täysillä. :) Siellä oli Dalmatialainen ja Pyreneidenkoira (siis jotain sellaista, iso valkoinen ainakin se oli) ja semmoisia sopivan kokoisia snautsereita ja paljon muitakin kivoja kavereita. Kaikki tuli toimeen keskenään. Se yks Jami-koira tykästyi minuun ihan kamalasti. :)
Kotipihassakin on lumet sulaneet vauhdilla paljosataen mitä ihanimpia hajuja altaan. Sunnuntaina kävimme vielä joenrannassa retkeilemässä. Siellä ne vasta hajut olikin. Matkalla olleessa pellossa oli hirveästi joidenkin, varmaan myyrien- veikkaan minä, polkuja ja siellä minä menin nenä maassa niin että pelto pöllysi. Ja se joenrantapenkka se se vasta mesta olikin. Siellä kun oli piisamien koloja (niin Mummo sanoi), en ollut ikänä haistanut mitään sellaista. Vau mikä nuuskuttelupäivä.
Miksiköhän minusta jotenkin tuntuu että tuossa Nipsussa on jotain paholaismaista? Vai kuvittelenko minä vaan?

1 kommentti

No tuli kyllä hyvin samanlaisia kuvia valittua :D Ja jotenki ei kyl vois oikeen uskoo (jos ei oo ominsilminnähny, ihan oikeesti) et Nippe voikin näyttää noin paholaismaiselta :D Miu pieni enkuli (Suuri metsästäjä) <3

Kevätpuku valmistunut

(6.3.2010 unohtunut julkaista)
Mummo teki minulle uuden haalarin, kuulemma kohta voidaan ruveta ulkoilemaan tämä päällä. On se minusta aika pehmeä ja ei ollenkaan niin jäykkä kun tuo talvihaalari on.
Eilen oli kyllä mukava ulkoilu sää, siltikin Mummo vaan laittoi vanhan haalarin päälleni (ei kylläkään liian lämmin tullut siinäkään), käytiin Ukin kanssa pariin otteeseen lenkillä. Ja Mummo laski minua aina välillä pihalle juoksemaan, Mummolla kun on tuota kuumetta niin ei lähde minun kanssa lenkille vaikka on kotona.

Ulkoilukelit ei kun paranee

Tällä viikolla on oltu paljon ulkona. Alku viikosta oli vielä yöpakkasia ja aamuisin pääsin hangille juoksemaan. Maanantaina törmäsin ilveksen jälkiin, Ukki tunnisti ne jäljet. Siitähän se piti oikein kunnon meteli nostaa, koska en tienyt mikä kumma sitä oli kulkenut.
Keskiviikkona törmäsin kaveriin kun juoksin pellolla. Kylläpä oli mukavaa juosta kun oli seuraa. Tuo oli vielä niin saman kokoinen kanssani että leikkiminen sujui oikein hyvin. Ilmat on lämmenneet nyt mukavasti ja paikka paikoin on tullut sulaa maata näkyviin. Maailma on täynnä ihania hajuja, on vaan maa vielä niin märkää että minun tassut kastuu - se ei ole minusta kivaa. Päivettynytkin olen jo kovasti. Nenä on jo ihan musta ja kroppakin rupeaa olemaan jo tumma, se vaan ihmetyttää hiukan kun minulla on lähes aina ulkona haalari päällä tai ainakin takki.
Tänään kävin eka kertaa saunassa. Siellä oli leppoisaa kölliä lauteilla, mutta olisi Mummo kyllä voinut sen pesemisen jättää väliin niin olisi ollut kivempaa.
Maanantaina lähden sitten viimein paljon puhutulle kylpylälomaselle. Prinsessa on ihan täpinöissään sinne menemisestä. Minusta on kivaa nähdä taas Nipsua ja päästä pariksi päiväksi sen kanssa leikkimään (tai kiusaamaan sitä, jos ei rupea leikkimään) ja lenkkeilemään.
Ps. Mummo päivitteli tänään muistojaan Hirmusta ja Pikistä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hienoa että jätit tassunjälkesi! Kiitos, vuh vuh!